SEASON 14
LICK THE CLICK! SUNBURST 2024
A Lick the Click! kollektívája a minőségi és speciális elektronikus zenei programok szervezésének igényével állt össze közel két évtizeddel ezelőtt. A csapat életében kiemelkedő jelentőségű mozzanatnak bizonyult az idén tizennegyedik szezonja előtt álló Sunburst című nappali rendezvénysorozat elindítása, amely egyúttal új fejezetet nyitott a budapesti partik történetében is.
A csapat alapító hármasa Crimson, Chrom és Isu így látták az úttörő széria indulását:
“2011 nyarán elegünk lett abból, hogy a klubélet nyáron eltűnt és dédelgetett klubestünket fél évre pihentetni kellett. Összedugtuk a fejünket és az elsőre őrültnek hangzó gondolat, miszerint próbáljuk meg nappal azt, amit eddig csak éjszaka mertünk, egyre kíváncsibbá tett minket, mígnem elhatároztuk, belevágunk.
Az A38-ban partnerre találtunk és egy júniusi szombat délutánon felraktuk az első lemezt napsütésben. Azóta sok víz lefolyt a Dunán, egy azonban változatlan, a lelkesedés töretlen, sőt évről évre egyre korábban tör elő belőlünk a terasz iránti honvágy. Egy pillanatra sem bántuk meg, hogy 13 éve nem voltunk nyaralni és minden szombatot veletek töltjük.”
Mi az a Lick the Click! Sunburst?
A 2011-ben bemutatkozó Sunburst brand a 2005 októberétől működő Lick the Click klubestek nappali mutációját jelölte kezdetben, majd önálló zenei arculatának megteremtésével párhuzamosan a csapat első számú projektje lett. A heti rendszerességgel töretlenül működő, számos generációváltást sikerrel vevő, stabil vendégkörrel rendelkező sorozat megteremtette a nappali bulizás kultúráját Magyarországon.
Hol? A helyszín
A Sunburst otthona a kezdetektől fogva a magyar könnyű és elektronikus zenei életben fontos szerepet betöltő, nemzetközileg is komoly elismertségnek örvendő rendezvényhelyszín, a húsz éves múltra visszatekintő A38 Hajó két szabadtéri színpada, az orrterasz és a tetőterasz.
Mikor?
Április utolsó hétvégéjétől szeptember utolsó hétvégéjéig, minden szombaton 16:00-22:00 között.
Miről szól?
A széria legfontosabb jellemzője a toleráns, barátságos légkör és a színes, nívós zenei kínálat.
Repertoárja a diszkótól a house-on át a techno-ig nyúlik, amelyet a szelekció mellett speciális vendégek meghívásával, és/vagy tematikus koncepcióval mélyítenek el a szervezők. A két színpadon történő felállás további lehetőséget nyújt, hogy több különböző stílust vonultasson fel és mutasson be részletesen és magas színvonalon a napi, illetve a havi program.
Az egyes partik felhőtlen hangulata mögött gondos szelektori munka, professzionális és karakteresen underground megközelítés áll, amelytől adott helyzetben a szerethető, színvonalas populárisabb kiadványok bevonása sem áll távol. A rendezvény zeneileg legelsősorban a független lemezkiadók világára támaszkodik és kimondottan kerüli a rádiós, sláger, és a kizárólag marketing céloknak alárendelt megjelenéseket.
A sorozat zenei anyagát illetően örömmel és felszabadultan egyensúlyoz az elmélyültebb ismereteket igénylő, akár merész, de soha nem elidegenítő, illetve a felemelő, pozitív, könnyebben befogadható elemek vonalán. Továbbá egyformán napirenden tartja a különböző zsánerek örökségét és a legfrissebb aktualitásokat is. Ezáltal a látogatók a kikapcsolódáson túl árnyaltabb képet kaphatnak egyes stílusokról, azok történeti alakulásáról és összességében kölcsönöz némi szerethető edukatív jelleget is az eseménynek.
A közönség
A Sunburst célközönségét a nyitott, befogadó, az újdonságokra és a közösségi élményre fogékony emberek alkotják, akiket az esetlegesen magasabb árszínvonal sem riaszt el, ha minőségi szórakozásról van szó.
Általában nagy számban képviseltetik magukat a kortárs elektronikus zenei kultúra aktív követői.
Bár nem hátrány a fokozottabb érdeklődés a téma iránt, természetesen nem probléma, ha valaki nem mozog magabiztosan a house és a techno szubkultúra világában.
A “jó zene” közösségteremtő ereje, a különleges atmoszféra és helyszín elegye minimális nyitottság mellett mindenkinél működőképes.
A nemek megoszlásánál tendenciózusan körülbelül 10%-os női fölény tapasztalható, korosztályokat tekintve pedig a 25-39 év közöttiek túlsúlya nyilvánvaló. A rendelkezésre álló információk alapján elmondható, hogy a látogatók zöme a tech cégek alkalmazottai, a kreatív szakmák képviselői, a független értelmiségiek, vállalkozók és az egyetemisták világából érkezik.
A közösség, avagy a Sunburst vonzereje
A Lick the Click! mindig igyekezett a rendezvényein megjelenteknek a közösséghez tartozás élményét is megteremteni, az egyes jól sikerült délutánok múlékony eufóriáján túl is működő kapcsolatok terepe lenni. Egy olyan megbízhatóan színvonalas eseménysorozatot kreálni, amely folyamatosan képes motiválni a megjelenteket, hogy hétről hétre, majd évről évre nagy számban, egymást megismerve végigkísérjék a szezonokat. Egy fontos, de laza és örömteli szövetséget, ahol a többségnek hasonló jelentéssel bírnak az olyan fogalmak, mint a “hajó”, a “macskás zászló”, a “koktél”, vagy a “balszárny”.
A szezon összlétszáma
6000 fő
és eseményenként
400 fő
Kommunikáció:
Közvetlen, általában sajátosan humoros hangvétel jellemzi a csapat kommunikációját.
Többféle online csatornán, legelsősorban social media felületeken zajlik az informálás és az egyes események kampányai:
- facebook profilok,
- facebook csoport,
- instagram profilok
- szponzorált, targetált hirdetések heti rendszerességgel
Továbbá rendelkezésre áll
- saját honlap és hírlevél
- illetve egyéb, offline eszközök (szórólap, plakát, merchandise) használata.
- online sajtómegjelenések interjúk, podcastok, mixek formájában
Partnerek
A Sunburst állandó partnere a helyszínt biztosító A38 Hajó, illetve egyes, külföldi sztár fellépőket felvonultató eseményeken a leginnovatívabb hazai techno programsorozat szervezője, a Technokunst közreműködése kiemelt jelentőségű.
A két színpad adta lehetőséggel élve további meghatározó, illetve feltörekvő szervező csapatokat, kiadókat fókuszba helyezve a Lick the Click! aktív kapcsolatot ápol a színtér számos szereplőjével. Rendszeres az együttműködés a sokak által figyelemmel kísért Lavalava és Alkotótábor tagságával.